Всесвітня історія 8 клас

Дистанційне навчання
вчитель - Жук О.В.
08.11-12.11.2021
(щоб переглянути матеріали , натисніть на вставку свого класу)


8В 22.05.2020 ( Вч. Полотняна Н.С.)
Повторение и подготовка к итоговому тесту по всемирной истории, который состоится 22.05.2020 в 12.00 - 13.00
Задания для повторения
1. Просвещение и промышленная революция ( пар. 22)
2. Просвещенный абсолютизм (пар.23).
3. Международные отношения в XVIII веке. ( пар. 24).
4.Английские колонии в Северной Америке. Война за независимость (1775-1783 гг.). Образование США. (пар.25)

8В Всемирная история: Контрольный тест 22.05.2020 
(12.00-13.00)   https://docs.google.com/forms/d/1STslJs70CAcQTLdVBNKge0LFVUokpmwHzFa7HbVZqzU/edit

8Д 21.05.2020 - 22.05.2020 ( Вч.Полотняна Н.С.)
Урок 1-2
Повторення та підготовка до підсумкового тесту з всесвітньої історії, який відбудеться 22.05.2020 ( 13.00-14.00)
Завдання для повторення
1.Просвітництво та промислова революція ( пар. 22).
2. Освічений абсолютизм (пар.23)
3. Міжнародні відносини у XVIII ст. ( пар.24 )
4. Англійські колонії у Північній Америці. Війна за незалежність. Створення США ( пар. 25).
8Д  Всесвітня історія: Контрольний тест 22.05.2020  (13.00 -  14.00)                                                                                      https://docs.google.com/forms/d/1QnFKwi0QK3VCcWODIUMnQZrTvDgHerWERHzBFvQ_vZ8/edit



8Д 30.04.2020  ( Вч. Полотняна Н.С.)
Тема: Англійські колонії у Північній Америці. Війна за незалежність. Створення США.
Конспект до уроку
Основні події:
1607 р. - заснування першої колонії Джеймстаун у Північній Америці;
1773 р. -  «Бостонське чаювання»;
1774 р. - Перший континентальний конгрес;
1775 р. - Другий континентальний конгрес;
1775-1783 рр. - Війна за незалежність США;
04.07. 1776 р. - прийняття Декларації незалежності, проголошення незалежності США;
03.09.1783 р.- Версальський мирний договір;
1787 р. - прийняття Конституції США;
1791 р. - внесення до Конституції США десяти поправок (Білль про права).
Основні терміни і поняття: «метрополія», «колонія», «конституція», «федерація», «нація», «декларація», «демократія»
   Англія пізніше за інші європейські держави почала колонізацію Америки. Перша колонія була заснована у 1607 році у Віргінії. В основному їх засновували торгівельні компанії. Всього утворилося 13 колоній. Будь-які здобутки колоністів були результатом їх наполегливої праці, тому вони швидко ставали незалежними від компаній і лордів-власників. Збори, представництва, обговорення розпоряджень губернатора, законів, прийнятих англійським парламентом, стали нормою життя.
      Поступово формується єдиний ринок, зростає населення (2,5 млн. осіб), Колоністи стали називати себе не за країною походження, а за новою Батьківщиною - американцями.
     Нація - стійка соціально-етнічна спільність людей, що характеризується спільною територією, культурою, мовою, традиціями, сталими економічними зв’язками.
        Формується як спільність ділових активних людей, які досягли успіхів завдяки наполегливій праці. Розвитку нової ідеології сприяла діяльність американських просвітників. Одним із них був Бенджамін Франклін (1706-1790)
    Поступово колонії ставали багатшими і багатолюдними - їх стало все важче утримувати в економічній залежності. У ХVІІІ ст. політика до колоній стає більш жорстокою. Запроваджуються нові податки - гербовий збір, мито на чай. Колоністи протестували проти них: «Жодного податку без представництва» (у англійському парламенті). Конфлікт між колоніями і Англією врешті-решт призвів до війни.
Підсумком боротьби став 03.09.1783 р.- Версальський мирний договір.
Умови: Англія визнавала незалежність США і віддала їм територію від північного кордону Массачусетсу до південного кордону Джорджії, а на заході - до річки Міссісіпі.
      Одночасно з війною відбулося становлення державних органів. Протягом 1776-1783 рр. в усіх штатах було сформовано уряди й парламенти, діяв загальносоюзний конгрес.
У 1787 р. у Філадельфії зібралися 55 делегатів від усіх штатів, щоб створити Конституцію.17.09 1787 р. був підписаний компромісний варіант тексту Конституції.
Із конфедерації (союз незалежних держав), перетворились на федеративну державу. Головні загальнодержавні функції були передані Федеральному (центральному уряду) - оборона, зовнішня політика, фінанси тощо.
Наслідки війни за незалежність:
·        Утворення США;
·        Прийняття Конституції США (1787 р.), за якою: влада поділялася на три гілки: законодавчу, виконавчу й судову;
·        Законодавча влада належала Конгресу, що складається з двох палат: Сенату та палати представників;
·        Виконавча влада належала президенту (перший президент Д.Вашингтон);
·        Негри, індіанці та жінки не мали виборчих прав
·        Затверджено “Білль про права” 1789 р. за яким: проголошувалися свободи слова, друку, зборів, совісті, право кожого громадянина США  носити зброю.
Таким чином утверджена була демократична форма правління.
Демократія - форма політичної системи суспільства, побудована на визнанні народу як джерела державної влади. Передбачає поділ влади на законодавчу, виконавчу, судову гілки та вибори органів державної влади.
Завдання:
1.Опрацюйте пар.25., використайте матеріали вчителя, перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=wPPl3QELNQI&t=41s.
2. Складіть запитання до наступних понять: 1. Метрополія. 2. Бостон. 3 Конституція. 4 Федерація. 5. Вашингтон. 6. Джефферсон. 7. Джеймстаун. 8. Декларація. 9. "Білль про права", 10. Колонія,11. Демократія, 12. Нація.
3. Дайте письмово відповіді на питання:
а) Дайте оцінку значення Декларації незалежності для США та для світової історії.
б) Подумайте, чому перед США виникла потреба в прийнятті "Білля про права". Як ви оцінюєте його значення? 
Результати відправте на електронну адресу вчителя  savchucknata42@gmail.com до 03.05.2020 .


8 Д 29.04.2020 (Вч. Полотняна Н.С.)
Тема: Міжнародні відносини  XVIII ст.
Матеріали до уроку
Характерні ознаки міжнародних відносин XVIII ст.:
·        Характерною ознакою міжнародних відносин XVIII ст. став пошук рівноваги та балансу сил.
·        На зміну визначальному для долі Європи суперництву Бурбонів та Габсбургів приходить діалог «великих держав» - Франції, Англії, Пруссії, Австрії та Росії.
·        При цьому монарх залишався втіленням своєї держави, тому часто династичні конфлікти перетворювалися на загальноєвропейські війни.
·        Відтепер боротьба йшла не лише за європейські території, але й за величезні володіння в Новому Світі.

Війни XVIII ст.
1.Переламною для долі Європи стала війна за іспанську спадщину (1701-1714). У 1700 р., не залишивши прямих спадкоємців, помер король Іспанії Карл II. Він заповів свій трон онуку короля Франції Людовіка XIV, за умови, що іспанська і французька корони ніколи не з’єднаються в одних руках.    
       Проте Людовік не збирався дотримуватися цього застереження. Тільки-но його онука було оголошено в Іспанії королем Філіппом V, Людовік заявив: «Піренеїв більше не існує!».  Адже в Іспанії і Франції тепер правила одна династія - Бурбони, власники велетенських володінь в Європі, Азії та Америці.
     Надмірне посилення Франції викликало супротив антифранцузької коаліції у складі Австрії, Пруссії, Англії, Нідерландів та інших держав.
     Загальноєвропейська війна супроводжувалася важкими поразками Франції, яка не мала сильних союзників.
    Війна завершилася компроміссом, зафіксованим в Утрехтському (1713 р.) та Раштадтському (1714 р.) мирних договорах, за якими:
·        іспанську корону отримав онук Людовіка XІV (Пилип V Бурбон) без права її об'єднання з короною Франції;
·        Карл VI Габсбург як компенсацію за відмову від іспанської корони отримав Південні Нідерланди, Неаполітанське королівство, Сардинію та герцогство Мілан;
·        за Англією залишались захоплений ще в 1704 р. Гібралтар і частина французьких володінь у Північній Америці (сучасній Канаді).

2.Північна війна  (1700-1721 рр.)  Війна між Московським царством та Шведською імперією за панування на Балтиці, й в цілому - за домінування у Східній Європі. У 1699 році був укладений Північний союз між Річчю Посполитою, Данією, Саксонією і Російським царством. 
Наслідки війни НІШТАДТСЬКИЙ МИРНИЙ ДОГОВІР 30 серпня 1721р.  м. Ніштадт (Фінляндія). У результаті Північної війни Московське царство отримало вихід до Балтійського моря, вирішивши одну зі своїх головних історичних завдань, тоді як Швеція втратила статус великої держави.
3.Війна за австрійську спадщину (1740-1748).
4.Семилітня війна (1756-1763) Марія Терезія не змирилась із втратою найрозвиненішої області Австрії і заявила, що поверне її, «навіть якщо заради цього доведеться віддати останню спідницю!». Імператриці вдалося створити антипрусську коаліцію, куди увійшли Франція і Росія. Англія, прагнучи не допустити посилення Франції, уклала союз із Пруссією.
    Після виникнення цих двох ворожих угруповань вибухнула Семилітня війна - третя загальноєвропейська.  Вона почалась як війна за Сілезію.  Фрідріх II напав на Австрію,  скоро дії перекинулися на територію Пруссії.  Її столицю ворог брав двічі: спочатку росіяни з австрійцями, потім угорці.
     Англія у військових діях участі не брала, фінансовою підтримала Пруссію. Від остаточного розгрому Фрідріха ІІ врятував вихід з війни Росії.
      Війна завершилася підписанням 1763 р. двох мирних договорів – Паризького та Губертусбурзького, за якими:
      Франція відмовлялася на користь Англії від більшості своїх володінь в Індії,   від колоній в Америці – Канади, Кейп-Бретону і островів Вест-Індії;
      Іспанія передавала Англії Флориду і як компенсацію отримувала частину французької Луїзіани;
       Австрія остаточно втратила Сілезію.
      Пруссії вдалося зберегти за собою Сілезію - таким чином, Семилітня війна не принесла територіальних змін у Європі.
      Поза її межами тривало  суперництво між Англією та Францією за колонії.
      Англійський флот виявився сильнішим та вирішив долю боротьби: Франція змушена була поступитися своїми володіннями в Америці, включно з Канадою, та Індії.

2.Поділи Речі Посполитої: І - 1772 р.,
                 ІІ - 1793 р, 
                 ІІІ - 1795 р.
Завдання
1. Опрацюйте пар. 24 та матеріали вчителя.
2. Перегляньте відео і зробіть конспект : зміст  трьох поділів Польщі; російсько - турецькі війни. Які наслідки мали війни з Османською імперією для Росії?



3. Розгляньте карикатуру "Поділ Польщі". Кого з тогочасних політиків зобразив на карикатурі художник? Як би ви назвали дії країн, спрямовані на поділ Польщі. 
Результати відправте на електронну адресу вчителя savchucknata42@gmail.com до 01.05.2020 .




 8В 28.04.2020  ( Вч. Полотняна Н.С.)

Урок 2. Тема:   Английские колонии в Северной Америке. Война за независимость (1775-1783 гг.).   Образование США.
Основные понятия: метрополия, колония, конституция, федерация, нация, декларация, демократия.
Материалы к уроку
       Англия   позже, чем другие европейские государства начала колонизацию Америки. Первая колония была основана в 1607 году в Виргинии. В основном их основывали торговые компании. Всего образовалось 13 колоний.
        Любые достижения колонистов были результатом их упорного труда, поэтому они быстро становились независимыми от компаний и лордов-собственников. Собрание, представительства, обсуждение распоряжений губернатора, законов, принятых английским парламентом, стали нормой жизни. Постепенно формируется единый рынок, растет население (2,5 млн. человек), Колонисты стали называть себя не по стране происхождения, а по новой Родине - американцами.
            Нация - стойкая социально-этническая общность людей, что характеризуется общей территорией, культурой, языком, традициями, постоянными экономическими связками. Формируется как общность деловых активных людей, которые достигли успехов благодаря настойчивому труду. Развитию новой идеологии содействовала деятельность американских просветителей. Одним из них был Бенджамин Франклин (1706-1790 гг.)


  Постепенно колонии становились более богатыми и многолюдными - их стало все тяжелее удерживать в экономической зависимости. В ХVІІІ в. политика к колониям становится более жестокой. Вводятся новые налоги - гербовый сбор, пошлина на чай. Колонисты протестовали против них: "Ни одного налога без представительства" (в английском парламенте). Конфликт между колониями и Англией в конце концов привел к войне.
 Основные события войны.
1773 г. - "Бостонськое чаепитие";
1774 г. - Первый континентальный конгресс;
1775 г. - Второй континентальный конгресс;
04.07.1776р .- декларация независимости;
август 1776 р.- захват англичанами Нью-Йорка, Филадельфии;
Осень 1776 р.- битва около Саратоги
1781 р.- битва под Йорктауном;

Декларация - документ, официальное заявление, где провозглашаются основные принципы внешней и внутренней политики государства или программные положения партий и организаций.
      Итогом борьбы стал 03.09.1783 р.- Версальский мирный договор. Условия: Англия признавала независимость США и отдала им территорию от северной границы Массачусетсу к южной границе Джорджии, а на запеда - к реке Миссисипи.
Последствия войны:
·        Упадок экономики, разрыв постоянных экономических связей с бывшей метрополией,
·        Дефицит драгоценных металлов,
·         Обесценивания бумажных денег,
·        Недостаток рабочей силы в южных штатах,
·        Растет стоимость жизни.
Все это приводит к острой политической борьбе. Молодая страна нуждалась сильной центральной власти, единственного защищенного рынка.

    Одновременно с войной состоялось становление государственных органов. В течение 1776-1783 гг. во всех штатах были сформированы правительства и парламенты, действовал общесоюзный конгресс. В 1777 г. были приняты "Статьи Конфедерации". В 1787 г. в Филадельфии собрались 55 делегатов от всех штатов, чтобы создать Конституцию.
     17.09 1787 г. был подписан компромиссный вариант текста Конституции. Из конфедерации (союз независимых государств), превратились в федеративное государство. Главные общегосударственные функции были переданы Федеральному (центральному правительству) - оборона, внешняя политика, финансы и тому подобное.
                
 Власть      

Исполнительная                              Законадательная                          Судебная
Президент, вице-президент,            Конгресс                                   Верховный суд
Таким образом утверждена была демократическая форма правления.
  
Демократия - форма политической системы общества, построенная на признании народа источником государственной власти. Предусматривает разделение власти на законодательную, исполнительную, судебную ветки и выборы органов государственной власти.
Задания
1. Пар. 25 ( проработайте)
2.  Используйте материалы учителя., а также видео https://www.youtube.com/watch?v=T64hF4T1Zoc
3. Выпишите основные даты и понятия. ( выучите их).
4. На с. 217 проработайте документ и дайте ответы на вопросы:
А) Как в документе обосновывается право колоний на независимость? 
Б)  Что имели в виду авторы Декларации, когда писали, что все люди созданы равными?
В). Какие идеалы эпохи Просвещения нашли отражение в документе?
Г) В чем заключается общечеловеческое значение декларации? Почему в современном мире люди предоставляют преимущество именно демократии, а не монархии? 
 Результаты роботы отправьте на электронный адрес учителя savchucknata42@gmail.com до 04.05.2020.


 8В 28.04.2020  ( Вч. Полотняна Н.С.)

Урок 1 Тема: Международные отношения.
Понятия та названия:  международные отношения, коалиция, колониальные войны, баланс сил, война за испанськое наследство, Северная война, испано - австрийская война, Семилетняя война.

Характерные признаки международных отношений XVIII ст.:
  •   Поиск равновесия и баланса сил;
  • На смену определяющему для судьбы Эвропы соперничеству Бурбонов и Габсбургов приходит диалог «великих держав» - Франции, Англии, Пруссии, Австрии, России.
  • При этом монарх оставался воплощением своего государства, поэтому часто династические конфликты превращались в общеевропейские войны;
  • Отныне борьба шла не только за европенйские территории, но и за огромные владения в Новом Свете

Цели ведущих стран Европы:

Россия:
  1. Южное направление: получение выхода к Чорному морю.
  2. Западное направление: получение выхода к Балтийскому морю.
  3. Восточное направление: проникновение в Среднюю Азию, укрепление позиций на Кавказе, в Сибири и Каспии.

Англия:
  1. Колонизация Австралии;
  2.  Расширение контроля над Индией;
  3. Попытки сохранить свои старые колонии ( Америка).

Франция:
  1.   Борьба за «испанское наследство» (1701-1714);
  2. Борьба между Францией и Англией за распространение влияния;
  3.   Попытки удержать контроль над вест-индскими островами.

Австрия:
  1. Завоевание Венгрии, Трансильвании, Хорватии, Южных Нидерландов, земель в Италии, Банат;
  2. Часть Словении и Северной Боснии, часть бывшей Речи Посполитой ( Галичина и Южная Польша), Буковины.

Пруссия:
  1. Повышение статуса Пруссии курфюрстом Фридрихом ІІІ с герцогства на королевство ( 1701).
  2. Получение Шведской Померании ( 1720) согласно Стокгольмскому договору.
  3. Победа в Силезских войнах. Завоевание Силезии

Задания

1Пар 24 ( проработайте). Используйте материалы учителя.
2. Проработайте вопросы после параграфа на с. 209-210 ( устно).
3.Выпишите годы трех разделов Речи Посполитой и их результаты.
4. Ответьте  на вопросы 4, 6, 7, 9 ( письменно). Результаты роботы отправьте на электронный адрес учителя savchucknata42@gmail.com до 01.05.2020.



8В 24.04.2020 ( Вч. Полотняна Н.С.)
Тема: Просвещенный  абсолютизм. Реформы Марии-Терезии. Иосиф ІІ.
Фридрих ІІ. Екатерина ІІ.
Материалы к уроку
Просвещенный  абсолютизм - политика в отдельных монархических  государствах. Она заключалась  в ликвидации или преобразовании сверху наиболее устаревших феодальних порядков.
 Черты  просвещенного абсолютизма:
·        Веротерпимость.
·        Распространение образования, науки, искусства.
·     Меркантилизм (экономическая политика, которая состояла  в активном вмешательстве государственной власти в хозяйственную жизнь страны).
·        Ликвидация феодальных порядков.
·        Секуляризация церковных земель.

Мария –Терезия (1740-1780)
Иосиф ІІ (1780-1790)
·        Создание новых, внесословных  органов власти.
·        В руки государства перешло взымание налогов.
·        Налоговые льготы дворян и духовенства были отменены.
·        Впервые в истории страны была проведена перепись населения и земельных владений.
·        Барщина сокращена до трех дней на неделю.
·        Сформировано новое войско.
·        Возникла система образования - от сельских школ до университетов.
·        Установил равенство подданых перед законом, не зависимо от их сословной принадлежности.
·        Провозглашена  веротерпимость (прекратилось преследование протестантов и пренебрежение  православной церкви).
·        Ввел обязательное  бесплатное начальное  образование  для народа.
·        Освободил крестьян от личной зависимости, но сохранил их  повинности.
.
Фридрих ІІ (1740 -1786)
      Ограничил барщину и не позволял дворянам сгонять крестьян с земли. В Пруссии было введено свободу печати и вероисповедания.
      Способствовал созданию новых мануфактур и банков,  строительству новых дорог, застройке городов. Численность прусской армии возросла до 150 тыс. чел.
      Ввел общее начальное образование и наладил профессиональное обучение ремеслу, торговли, государственной службы и ведения сельского хозяйства.


      Политика Екатерины ІІ (1762-1796)
      Секуляризация церковного имущества.
      Веротерпимость.
      Увеличение количества губерний до 50, во главе их стояли губернаторы, подчиненные непосредственно монархини.
      Созданы отдельные судебные учреждения для дворян, горожан и свободных крестьян (но крепостные оставались под судебной властью собственника-помещика).
       Подписана «Жалованная грамота дворянству и городам».
      В Петербурге создано учительскую семинарию.
      Открытие народных училищ 
Задания 
2.Выписать в тетрадь и выучить определение понятия «просвещенный абсолютизм» и его
черты.
3. Выполните задания ( письменно)
І тест
1.Эпоха Просвещения способствовала появлению:
а) просвещенной монархии;           
 б) абсолютной монархии;
в) просвещенного абсолютизма.
2. Какие реформы проводили Мария-Терезия и Иосиф ІІ?
а) административно – судебная;     б) военная;               в) религиозная;
 г) образовательная;      д)    аграрная;             е) финансовая.
3. Прагматическая  санкция-это...
а) переход от натурального к товарному производству в сельском хозяйстве, ликвидация мелких крестьянских хозяйств.
б) закон о престолонаследовании, провозглашавший неделимость владений Габсбургов, и о переходе престола по женской линии в случае отсутствия наследников-мужчин.
в) широкое идейное течение, отражающее  антифеодальные, антиабсолютистские настроения образованной части населения во второй половине XVІІ-XVІІІ в.
4. Кто перед смертью сказал такую  фразу: « Я  имел несчастье видеть, как все мои планы приходят в упадок»?
а) Фридрих ІІ;   б) Фридрих Вильгельм І;    в)  Иосиф ІІ ;     г) Петр І.
5. В каком году была здана «Жалованная грамота дворянству»?
а) 1785 г.;      б) 1786 г.;       в)    1783  г. ;        г) 1775 г.
6. В каком году Екатерина ІІ распространила крепостное право на Левобережную Украину и Слобожанщину?
а) 1763 г.;      б) 1783 г.;       в)    1785  г. ;        г) 1762 г.
7. Семилетняя война длилась:
а) 1756-1763 гг.;      б) 1746-1753 гг.;       в)    1766-1773 гг.
8. Какую монархию Габсбургов называли « наследственными владениями австрийского дома»?
а) Венгрия;                      б) Германия;                             в) Австрия.
9. Крестьянская война 1773 – 1775 гг. произошла под предводительством:
а) И.Мазепы;           б) С.Палия;             в) Е.Пугачева;     г) Иосифа ІІ.
10. Согласно административной реформы Екатерины ІІ территория России поделена была на:
а) 23 губернии;        б) 35 губерний;    в) 50 губерний;     г) 45 губерний.
11. Назовите черты «просвещенного абсолютизма»:
а) веротерпимость;
б) распространение образования, науки, искусства.
в) меркантилизм;
г) критика, секуляризация церковных земель;
д) феодальные повинности;
е) ценность человека;
ж) патриотизм;
з) обогащение власти.
ІІ Дайте ответ на вопрос №14 ( с.202). Результаты отправьте на электронный адрес учителя savchucknata42@gmail.com  до 28.04.2020





 8Д 24.04.2020
Тема: Освічений абсолютизм. Реформи Марії-Терезії. Йосип ІІ.
Фрідріх ІІ. Катерина ІІ.
Конспект до уроку
«Союз філософів та государів»
      У другій половині XVІІІ ст. абсолютизм з його необмеженою монархічною владою занепав у Європі. Англійська революція показала, що королівську корону можна отримати  вже не  «милістю Божою», а милістю парламенту. На погляди монархів Австрії, Пруссії та Росії вплинули ідеї Просвітництва. Правителям подобалася думка, про державу на чолі з освіченим государем, який радиться з філософами і перетворює суспільство на нових, розумних засадах. Вони пішли на здійснення поміркованих реформ, аби створити сприятливі умови для розвитку своїх країн і водночас укріпити власні позиції.
Освічений абсолютизм - політика в деяких монархічних державах. Її змістом було знищення або перетворення «згори» найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику, зображували своє правління як союз королів та філософів.
 Риси освіченого абсолютизму:
·        Віротерпимість.
·        Поширення освіти,науки, мистецтва.
·        Меркантилізм (економічна політика, що полягала в активному втручанні державної влади в господарське життя країни)
·        Ліквідація феодальних порядків.
·        Секуляризація церковних земель.

Марія –Терезія (1740-1780)
Йосиф ІІ (1780-1790)
·        Створення нових,нестанових органів влади.
·        У руки держави перейшло стягування податків.
·        Податкові пільги дворян і духовенства було скасовано.
·        Вперше в історії країни було проведено перепис населення і земельних володінь.
·        Панщину скорочено до трьох днів на тиждень.
·        Сформоване нове військо.
·        Виникла система освіти-від сільських шкіл до університетів.
·        Встановив рівність підданих перед законом, незалежно від їхньої станової приналежності.
·        Оголошено віротерпимість (припинилося переслідування протестантів і зневажання православної церкви).
·        Запровадив обов’язкову безкоштовну початкову освіту для народу.
·        Звільнив селян від особистої залежності, проте зберіг їх повинності.
.
Фрідріх ІІ (1740 -1786)
·        Обмежив панщину   і не дозволяв дворянам зганяти селян із землі.  В Пруссії було введено свободу друку та віросповідання.
·        Сприяв створенню нових мануфактур і банків,прокладанню нових доріг,  забудові міст. Чисельність прусської армії зросла до 150 тис. чоловік. Король отримав прозвання «фельдфебель на троні».
·        Запровадив загальну початкову освіту  і налагодив професійне навчання ремесел,торгівлі,державної служби та ведення сільського господарства.
      Політика Катерини ІІ (1762-1796)
·        Секуляризація церковного майна.
·        Віротерпимість.
·        Збільшення кількості губерній до 50,на чолі їх стояли губернатори ,підпорядковані безпосередньо монархині.
·        Створено окремі судові заклади для дворян,городян і вільних селян (але кріпаки залишалися під судовою владою власника-поміщика).
·        Підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам».
·        В Петербурзі створено Учительську семінарію.
·        Відкриття народних училищ
Завдання
1.Пар.23 ( опрацювати)
2.Опрацювати матеріал, поданий вчителем. Для кращого засвоєння матеріалу, скористайтесь відео https://www.youtube.com/watch?v=YyAElRLQnak.
3.Виписати в зошит та вивчити визначення  поняття «освічений абсолютизм» та його риси.
4.Виконайте завдання І-ІІІ (письмово)
І. Із поданого переліку тверджень виберіть ті, які стосуються правління Марії-Терезії, Йосифа ІІ, Фрідріха ІІ, Катерини ІІ. ( запишіть тільки відповідні цифри)
Марії-Терезії
Йосифа ІІ
Фрідріха ІІ
Катерини ІІ




1. Цей монарх сподівався, що допоможе різним народам його держави перетворитися на єдину націю,за що отримав прозвання «мрійник на троні».
2. Велика увага приділялася війську,за що цього монарха прозвали «фельдфебель на троні».
3. Вперше в історії країни проведено перепис населення і земельних володінь.
4. Знищено єврейське гетто.
5. Налагоджене професійне навчання ремесел,торгівлі,державної служби.
6. Було підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам».
7. Скасування панщини до трьох днів на тиждень.
8. За часів правління цього монарха було створено Учительську семінарію, відкрито народні училища.
ІІ Повторіть Пар 22  і заповніть пропуски у тексті.
1.Батьківщиною Просвітництва вважається…… ( країна)
2.  У … році Р. Аркрайт створив …- підприємство, де основні операції здійснює система машин.
3. Буржуазія – це … .
4. Луддитами називали … .
5. Аграрна революція - це...
6. Авторами Тлумачного словника наук є …

ІІІ Поміркуйте, у  чому, на вашу думку виявився «освічений абсолютизм» Марії-Терезії та Йосифа ІІ?  Результати відправте на електронну адресу вчителя savchucknata42@gmail.com до 28.04.2020 .

8Д 23.04 2020 ( Вч. Полотняна Н.С.)
Тема:  Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення.
 Матеріали до уроку
     Промислова революція або промисловий переворот – це перехід від ручного до машинного фабрично-заводського виробництва, який розпочався в Англії в другій половині 18 ст. і впродовж 19 ст. поширився на  країни Європи, США та Японію.
Батьківщиною промислового перевороту стала Англія. Передумови його визрівали давно.
Передумови промислової революції в Англії:
·        Ліквідація абсолютизму як перешкоди для розвитку ринкових відносин;
·        Завершення аграрної революції ( змін у сільському господарстві, основним змістом яких є становлення ринкових відносин: дрібні селянські господарства ліквідовуються, земля зосереджується в руках великих землевласників; поширюється використання найманої праці);
·        Розвиток мануфактурного виробництва;
·        Сформувався ринок збуту товарів;
·        З’явилися достатні капітали для створення підприємств;
·        Розвиток науки.
Дві складові частини промислової революції
1.     Технічна – заміна ручної праці машинною.
2.     Суспільна – зміни с структурі суспільства: зростання ролі міського населення, а також кількості найманих робітників.
Наслідки промислової революції:
·        Англія перетворилася на велику промислову державу;
·        Промисловість стала переважати над сільським господарством;
·        Експорт – промислова продукція, імпорт – сировина і продовольство.
·        Англійські товари, завдяки високій якості і невисоким цінам, успішно конкурували з товарами з інших країн на всіх ринках світу. Англія почала перетворюватися на «майстерню світу».
·        Швидке зростання кількості населення країни і міст ( урбанізація);
·        Формування нових суспільних груп ( підприємці і наймані робітники);
·        Початок боротьби робітників за свої права.
Завдання
Опрацювати пар. 22 (п.1)

Перегляньте відео  та випишіть в зошит зміст поняття «промисловий переворот»; основні технічні винаходи, винахідників та роки винаходів.
( роботи не надсилати)

8Д 22.04.2020 ( Вч. Полотняна Н.С.)
Тема: Просвітництво. Енциклопедисти.
Конспект до уроку
Просвітництво – ідейний рух, який мав місце у країнах Західної Європи у 17 ст. Основним умонастроєм суспільства став оптимізм, започаткувавши  нову «віру», але не в Бога, а у «царство розуму», засноване на природній рівності.
Основні риси ідеології Просвітництва:
1.     Основним засобом пізнання вважається розум, який людина повинна розвивати, вивчаючи науки і мистецтво. Це допоможе змінити навколишній світ, зробити життя людства справедливим і щасливим.
2.     Віра у прогрес та у краще майбутнє. Людина є господарем своєї долі.
3.     Віра в рушійну силу виховання. Відкинувши церковне твердження про « первісний гріх»  і споконвічну гріховність людини, просвітники твердили, що за своєю природою людина є доброю і справедливою. Лише зіткнення з реальним егоїзмом і боротьбою приватних інтересів зіпсували її і перетворили на егоїста. Усунути цей егоїзм можна встановленням рівноваги  між особистими і суспільними інтересами.
4.     Всі люди мають споконвічні природні права. Серед них найважливішим є право на життя, свободу і рівність. Наявні в суспільстві відмінності ( між правителями і підлеглими, панами і біднотою) були встановлені не Богом чи природою, а самими людьми, тому люди в змозі і повинні змінити державу і суспільство. Суспільство визнається справедливим лише тоді, коли зважає на природні права людини.
5.     Повна байдужість і вороже ставлення до церкви і релігії.
6.     Частина просвітників покладала надії на монарха, який шляхом реформ створить справедливу державу і суспільство. Так виникла ідея «союзу королів і філософів».
Завдання
1.     Пар. 22 ( опрацювати), скористайтесь матеріалом до уроку, поданим вчителем.
2.     Випишіть у зошит і вивчіть значення поняття «Просвітництво», випишіть прізвища найвідоміших просвітників.
3.     Опрацюйте усно запитання до параграфа на с. 189.

4.     Ознайомтесь з уривками  з наступних творів:
а) Із трактатау Джона Локка "Думки про виховання"
" У дитини має бути лише одна іграшка. Це привчає дітей до ощадливості, вони бояться загубити або зіпсувати свій скарб, а велика кількість іграшок робить з них розтринькувачів і марнотратів... красивий камінчик, аркуш паперу, мамина зв'язка ключів і все, що є безпечним для життя, може розважити маленьких дітей не гірше дорогих магазинних покупок, які легко розбити й зіпсувати."
б) Із твору Ханни Вуллі "Довідник справжньої леді"
" Поспішайте до шкіл... Не затримуйтесь по дорозі й не прогулюйте занять. Не забувайте нічого вдома: ні книжок з зошитами, ні рукавичок з носовичками. Не відволікайтесь на безкорисну балаканину в школі; не шуміть, аби не турбувати вчительку та однокласників. Намагайтеся писати гарно, чисто й без помилок. Бережіть ручки, не розливайте чорнила і не брудніть ним свій та чужий одяг і пальці."
   Чи зберігають їхні погляди своє значення і сьогодні? Що вам подобається в них, а що – ні? ( відповідь дайте письмово). Результати відправте на електронну адресу вчителя savchucknata42@gmail.com до 24.04.2020 .

8 В  21.04 2020 ( Вч. Полотняна Н.С.)

Урок 1-2 Тема:  Начало индустриальной ( промышленной)  революции. Эпоха Просвещения.  Энциклопедисты.
Основные понятия: промышленная  революция, фабрика, Просвещение, луддиты, классицизм.
Основные черты идеологии Просвещения:
1.Основной способ познания  - разум, который человек должен развивать, изучая науки и искусство. Это поможет изменить окружающий мир, сделать жизнь человечества справедливым и счастливым.
2. Вера в прогресс и в лучшее будущее. Человек – хозяин своей судьбы.
3. Вера в движущую силу воспитания.
4. Все люди наделены определенными  естественными правами, в частности, правом на жизнь, свободу и равенство. Существующие в обществе различия ( между бедными  и богатыми, правителями и подданными)  были установлены не Богом , а самими людьми. Значит, они должны были изменить то, что сами же и создали.
5. Полное безразличие, а то и враждебное отношение к церкви и религии.
6. Часть просветителей надеялись на монархов, которые путем реформ обеспечат справедливое государство и общество. Так возникла идея "союза королей и философов".
Предпосылки промышленной революции в Англии
1.Появление значительного количества  рабочей силы в результате аграрных изменений. 
2.Уничтожение в результате Английской революции 17 века абсолютизма – основной политической помехи.
3.Накопление предпринимателями  и купцами капиталов для создания предприятий.
4. Распространение мануфактур с их системой розделения труда подготовило внедрение машин в производство.
Составляющие промышленной революции:
1.Техническая сторона: замена ручного труда машинным.
2. Общественная сторона: изменения в структуре общества: возрастание роли городского населения, а также количества наемных робочих.

Задания
1. Пар. 22 ( проработайте).
2. Просмотрите видео https://www.youtube.com/results?   и дайте ответы на вопросы:
  • Какую цель преследовал Д.Дидро?
  • Как называлось издание двух авторов – философа Д.Дидро и математика Жана Д’Аламбера?
  • Кто писал статьи к этому изданию?
  • Кто поддержал издание этого труда?
  • Почему издавать «Энциклопедию» было запрещено?
  • Как повилял на общество  этот масштабный труд?

3. Составьте вопросы, ответами на которые будут следующие слова:

1.рационализм;

2.Просвещение;

3. «Энциклопедия»;

4. класицизм;

5. промышленная революція;

6. фабрика;

7. луддиты
3. Проработайте с. 187-188  учебника и составьте в тетрадь таблицу 
Дата

Изобретение
Изобретатель
Значение изобретеня






4. Подумайте, почему именно Англия стала родиной Просвещения? ( письменно). Ответы на задания 2- 4 отправьте на электронную почту учителя  savchucknata42@gmail.com до 24.04.2020


Завдання на період карантину

Опрацювати & 12-17 підручника.Підготуватися до тематичного оцінювання.

Завдання на період карантину (12.03. - 24.04.20) 

(І,ІІ тиждень 12.03-20.03)

Вчитель: Полотняна Н.С.


8-В клас
Пар. 20-21. Опрацювати.
Завдання 1. Складіть таблицю «Основні напрямки зовнішньої політики Московської держави в XVI ст..»
Основні напрямки
Заходи щодо їх реалізації
Результати



Завдання 2. Чи відповідає назва «Смутний час» справжньому стану речей у Московському царстві на початку XVIІ ст..»
Завдання 3. Складіть у зошиті порівняльну таблицю «Реформи Івана IV Грозного і Петра І у Московській державі»




  клас

(І,ІІ тиждень 12.03-20.03)

Вчитель: Полотняна Н.С.

 Пар.20-21
Завдання 1. Складіть таблицю «Основні напрямки зовнішньої політики Московської держави в XVI ст..»
Основні напрямки
Заходи щодо їх реалізації
Результати



Завдання 2. Чи відповідає назва «Смутний час» справжньому стану речей у Московському царстві на початку XVIІ ст..»

Завдання 3. Складіть у зошиті порівняльну таблицю «Реформи Івана IV Грозного і Петра І у Московській державі»

1 коментар:

  1. Как промышленная революция отразилась на развитии городов и архитектуре? https://gorod-i-yego-obitateli.blogspot.com/2022/12/blog-post_12.html

    ВідповістиВидалити