Історія- наука про минуле людства.
Історичні
джерела-рештки минулого,
за якими вивчають життя в попередні часи.
Види історичні джерел:
·
Речові (монети,
знаряддя праці, посуд, одяг, …)
·
Писемні (листи,
книги, щоденники, газети,…)
·
Усні (легенди,
міфи, обрядові пісні,…)
Календар-спосіб розрахунку великих відрізків часу, який
ґрунтується на рухові небесних тіл-Сонця і Місяця.
Історична
хронологія-наука, що вивчає
способи обчислення часу.
Літочислення-лічба років від певної події.
Історичний
час-хронологічна
послідовність людських діянь.
Епохи-періоди, на який поділяють історичний час.
Лінія часу-графічне позначення плину часу.
Історико-культурна
епоха-великий проміжок
часу в історії людства, що спільними ознаками відрізняється від інших
історичних періодів.
Культура-сукупність матеріальних та духовних цінностей людства.
Історико-культурні
епохи:
·
Первісна
доба (1 млн.-8 ст. до н.е.)
·
Античність
(8 ст. до н.е.-5 ст. н.е.)
·
Середні
віки (5-15 ст.)
·
Новий
час (15-20 ст.)
· Новітня історія (к. 20-21 ст.)
Історична
карта-зменшене
зображення земної поверхні на якій позначені події.
Легенда
карти-умовні знаки та
пояснення до карти.
Археологія- наука, що вивчає минуле за речовими історичними
джерелами.
Експонат-предмет, виставлений для огляду в музеї.
Експозиція-розміщення експонатів у певному порядку.
Нумізматика-наука, яка вивчає монети.
Сфрагістика-наука, яка вивчає печатки.
Фреска-малюнок водяними фарбами на вогкій штукатурці.
Мозаїка-картина з припасованих шматочків скла та каменю.
Легенда карти:
Лінія часу
Цифри Зразок відліку століть
арабські | римські |
1 | І |
2 | ІІ |
3 | ІІІ |
4 | IV |
5 | V |
6 | VI |
7 | VII |
8 | VIII |
9 | IX |
10 | X |
11 | XI |
12 | XII |
13 | XIII |
14 | XIV |
15 | XV |
16 | XVI |
17 | XVII |
18 | XVIII |
19 | XIX |
20 | XX |
21 | XXI |
І ст | 0-99 рр |
ІІ ст | 100-199 рр |
ІІІ ст | 200-299 рр |
Х ст | 900-999 рр |
ХIV ст | 1300-1399 рр |
ХХ ст | 1900-1999 рр |
ХХІ ст | 2000-2099 рр |
Хронологічні задачі
Як розв’язувати хронологічні задачі?
На уроках історії в 5 класі ви навчитеся розв’язувати хронологічні задачі — так називають завдання, які передбачають лічбу років. Щоб правильно виконувати такі завдання, дотримуйтеся певної послідовності, а саме:
1. Накресліть лінію часу — пряму лінію, переділену рисочками на рівні відрізки, що позначають певну кількість років.
2. На початку лінії поставте більшу та чіткішу риску — початок відліку, а наприкінці — стрілочку, що символізує рух часу.
3. Для орієнтації в часі поставте рік, у якому живемо.
4. Якщо для розв’язку хронологічної задачі вам не потрібно позначати однакові проміжки часу (століття або тисячоліття), то перервіть лінію пунктиром.
5. На лінії часу запишіть умову завдання.
6. Поряд з лінією виконайте обчислення та запишіть стислу відповідь до завдання.
Для прикладу виконайте таке завдання: позначте на лінії часу рік свого народження та рік, коли пішли до школи. Обчисліть, скільки буде вам років, коли закінчите школу. (Позначте той рік на лінії часу).
Задачі на встановлення віддаленості події від сьогодення. (Скільки років тому відбулася подія, якщо відома її дата?)
Обчисліть, скільки минуло років від упровадження християнства як державної релігії 988 р. до сьогодення.
Задачі на встановлення віддаленості однієї події від іншої. (Скільки минуло років від однієї події до іншої? або На скільки років одна подія відбулася раніше за іншу?)
Обчисліть, скільки минуло років від початку володарювання княгині Ольги (945 р.) до її подорожі до візантійської столиці в 957 р.?
Задачі на встановлення дати події за її віддаленістю від сьогодення. (У якому році відбулася подія, якщо відомо, що від неї минуло ... років?)
У 1989 р. урочисто святкувалося 500-річчя виникнення українського козацтва. Якого року сягає перша згадка про козаків у писемних джерелах?
Задачі на встановлення дати події за її віддаленістю від іншої події. (У якому році відбулася подія, якщо відомо, що це сталося після вказаної події за певну кількість років?)
Успенський собор Києво-Печерської лаври було збудовано на 27-й рік від заснування монастиря в 1051 р. Обчисліть, коли його було збудовано.
Завдання з історії на період карантину
Учитель Певень Т.В.
з 25.05 по 29.05.20р.
5А,Б,Г,Д,Е-27.05.20р.
Тема : Україна і Європа
Завдання :
1. Переглянути відео
2. Випишіть головні дати, які стосуються утворення та історії
Євросоюзу
з18.05 по 22.05.20р.
5 А,Б,В,Г,Д,Е-20.05 20р.
Тема «Наука та освіта. Як винаходи змінюють життя»
Завдання:
1.
Опрацювати параграф 27.
2.
Скласти 5 запитань до теми.
3.
Результати роботи НЕ ВІДПРАВЛЯЄМО.
Матеріал до уроку:
Улітку 1891 р.
бруківкою центральної одеської вулиці — Дерибасівської — прогримів не бачений
досі екіпаж — без коня! Це був перший у
нашій країні автомобіль марки «Панар-Левассор». Власник автомобіля привіз
його в Одесу з Франції. Через якихось два десятиліття з «іграшок» автомобілі
перетворилися на надійний засіб пересування. Цікаво, що виробництво власних
легкових автомобілів в Україні започатковано 1960 р., коли в Запоріжжі зійшов з
конвеєра «Запорожець».
Одеса була містом,
де вперше в Україні встановлено телефонний
зв’язок. Це сталося 1882 р. Наступного року перші телефонні апарати
з’явилися в Києві — у ресторані швейцарського підприємця на Хрещатику. Зв’язок
з’єднав обідній зал з кухнею, щоб відвідувачі могли робити замовлення
телефоном.
Від початку 20 ст.
перші кроки робить вітчизняне
літакобудування. Особливе значення для розвитку цієї галузі мав Київ. Саме
тут злетіли перші в Україні літаки місцевого виробництва. Сьогодні Україна є
однією з восьми авіабудівних держав світу. У 1910 р. Олександр Кудашев уперше в Україні пролетів кілька десятків метрів на
літаку власної конструкції К-1 — першому вітчизняному літаку з бензиновим
двигуном.
Найзнаменитішим
київським конструктором був Ігор
Сікорський. Уже через десять днів після Кудашева на літаку «БІС-2»
21-річний Ігор пролетів 250 метрів. У 1913 р. Сікорський створив найбільший на
той час у світі літак «Ілля Муромець», переліт на якому за маршрутом
«Петербург— Київ— Петербург» став справжньою сенсацією.
З
12.05 по 15.05.20 р.
5А,
Д-13.05.20 р.-готуємось до перевірочної роботи 15.05.20 р.
5
Б, Г, Е-13.05.20 р.
Тема
«Місто і село»
Завдання:
1. Опрацювати параграф
25
2.
Розкажіть
про життя в селі за планом:
1) Як і коли виникали села? Що
характерне для їхньої забудови?
2) Хто проживав у селах?
3) Якими були заняття їхніх мешканців?
4) Яку їжу споживали
селяни?
5) Що визначало життя українських селян
наприкінці 18 — у 19 ст.?
6) Що характерне для розвитку сіл
сьогодні?
Відправити
роботу на електронну адресу вчителя: tatpeven@gmail.com
до 16.05.20р. Після вказаного терміну роботи не приймаються
Обов’язково
виконувати усі завдання!
Обов’язково вказувати
прізвище та клас учня!!!
З 04.05 по 08.05.2020 р.
Підготовка до перевірочної роботи
5А, Б, Г, Д, Є-06.05.2020р.
06.05-5 Б.Є (10.00
г.)
15.05-5 А,Д (11.00 г.)
20.05-5 Г (на 10.00 г.)
Повторити терміни: фреска, мозаїка, храм, фортеця, палац, мініатюра,
експонат, історико-географічні назви, календар, історична карта, літочислення,
лінія часу, культура, історико-етнографічні назви.
Запитання:
·
Коли і в якому літописі вперше згадується назва «Україна»?
·
Як називались перша рукописна і перша друкована
книги?
Запитання по відео
·
«Фортеці, замки та палаци України»
·
«Храми та ікони»
·
«Вулиці та площі України»
Зверніть увагу: Перевірочна робота триває 1 годину. Пароль клас отримує у визначений час.
З 27.04 по 01.05.2020 р.
5А, Б, Г, Д, Є-29.04.2020р.
Тема. «Місто і село. Вулиці та площі України»
Завдання:
1.Виконати усі
завдання у відео (письмово). Відповіді у попередньому відео.
2.Виписати визначення понять з відео.
3. Скласти 5 запитань і відповідей до відео про вулиці та площі. (може бути лише
одне запитання про дату)
4. Скласти 5 запитань про парк Софіївку за бажанням.
5. Відправити роботу на електронну адресу вчителя:
tatpeven@gmail.com до 30.04.20р. Після
вказаного терміну роботи не приймаються
Обов’язково
виконувати усі завдання!
Обов’язково вказувати прізвище та клас
учня!!!
Додатковий
матеріал;
Генуезька фортеця — фортеця в місті Судак (Крим, Україна), побудована
генуезцями з 1371 по 1460 рік.
Фортеця розташована на
стародавньому кораловому рифі, що є конусоподібною горою (Киз-Кулле-Бурун, або Кріпосна), біля Судацької
бухти Чорного моря. Площа фортеці майже 30 гектарів.
Перші фортифікації Сугдеї
побудували візантійці у VI - VII століттях. Окремі
оборонні споруди ("Приморське укріплення" на березі бухти с. Уютне)
були зведені задовго до приходу сюди Візантії ще в IV ст. н.е.[1]
Згодом фортецею заволоділи хозари, у X-XII століттях — знову
візантійці. В XIII столітті Сугдея стає центром венеціанської
колонії, але поступово генуезці витіснили своїх суперників із Криму. В 1365 році вони захопили Солдайю (генуезька назва Судака), а потім і
весь південний берег. Більшість
будівель Судацької фортеці, що збереглись до наших днів, належать генуезькому
періоду, тому її іменують «генуезькою».
У 1475 році
на узбережжя біля фортеці висадились війська османського султана. Вони розуміли, що фортеця
неприступна, тому вдались до підступу. За допомогою катапульт закидали через стіни фортеці
трупи, замасковані під померлих від чуми. Ніхто не насмілювався їх прибирати, в місті почалася
паніка. Консул з найманим військом утік морем, а мешканці фортеці вирішили
здатися на милість завойовників і відкрили ворота. Того ж дня все населення міста-фортеці
було вирізане. Після падіння фортеці Судак і частина Криму ввійшли до складу
Оттоманської Порти і керувались османським намісником султана.
Після приєднання Криму до Росії тут був
розквартирований Кирилівський полк і за наказом Потьомкіна побудовані
2 казарми (7, 27), руїни яких
збереглися. Перед однією залишилось 2 чавунні гармати, покинуті російськими військами як
непотріб.
Фортеця стояла століттями. Вона була непідвладна
природним стихіям, оскільки камені будівель були скріплені спеціальним
розчином, який мав еластичність, тому її стінам не були страшні землетруси. Зруйнували її люди, розтягнувши як
будматеріал для своїх будівель.
В 1960-х роках була спроба відновити первісний вигляд
фортеці. Було пророблено багато роботи, проте вона не була закінчена. З часом
одна зі стін, побудованих радянськими будівельниками, рухнула.
З 21.04 по 24.04.2020 р.
5А, Б, Г, Д, Є-22.04.2020р.
Тема. «Заняття та умови життя населення. Фортеці, замки
та палаци України»
Завдання:
1.Відповісти на запитання у відео (письмово)
2.Виписати визначення понять з відео.
3.Записати перелік пам’яток, які демонструються у відео у
таблицю.
Фортеці
Палаци
4.Скласти 5 запитань і відповідей до відео. (може бути
лише одне запитання про дату)
5. Відправити роботу на електронну адресу вчителя:
tatpeven@gmail.com
до 25.04.20р. Після
вказаного терміну роботи не приймаються
Обов’язково
виконувати всі завдання!
Творче завдання виконується у зошити (за бажанням)
з 13.04 по 17.04 2020 р.
5А, Б,
Г, Д, Є--15.04.2020р.
Тема «Книги і мініатюри»
Завдання:
1.Відповісти
на запитання у відео (письмово)
2.Виписати
визначення понять з відео.
3.Скласти
5 запитань і відповідей до відео.
до
17.04.20р.
Після вказаного терміну роботи не приймаються
з 06.04 по 10.04 2020 р.
5А, Б,
Г, Д, Є-08.04.2020 р.
Тема: Праця і господарство: колись і сьогодні.
Завдання:
1.
Переглянути відео. Записати визначення понять з
відео.
2.
Скласти 5 запитань по відео.
3. Виконувати завдання у зошиті. На перевірку НЕ
ВІДПРАВЛЯЄМО.
з 30.03 по 05.04 2020 р.
5А, Б,
Г, Д, Є-01.04.2020 р.
1.Переглянути фотопроект «Вінниця. Темна ніч окупації». Знаходиться на головній
сторінці блогу кафедри історії.
2.Скласти запитання та відповіді.
3.Додаткове запитання для допитливих:
Перегляньте
фотопроекти «Вінниця. Темна ніч окупації», які розміщені на блозі кафедри
історії та на блозі Певень Т.В.. Які відмінності ви помітили?
Перевіряю роботи 07.04 та 08.04.20р.
Після закінчення терміну роботи не приймаються.
Обов’язково вказувати прізвище та клас.
з18.05 по 22.05.20р.
5А, Б, Г, Д, Є-06.05.2020р.
Фортеці
|
Палаци
|
5А, Б, Г, Д, Є-01.04.2020 р.
Завдання на час карантину (12.03.- 24.04.20)
5-В клас
24.04.2020
10.04.2020
18.03.20
Тема : За літописними рядком, або як історики досліджують княжу добу.
Завдання на час карантину(30.01 - 15.02.20)
(5-В клас)
1. Опрацювати & 15 і виконати завдання :
2. Опрацювати & 16 і виконати завдання :
Опорні конспекти.
Немає коментарів:
Дописати коментар